شهر شير بي دم              نويسنده : يك فردايي ( ع - ج)

روزي روزگاري شهري بود به نام  (( شهر شير بي دم )) در اين شهر مردي زندگي مي كرد كه  پيكره يك شير مسي قديمي را در اختيار داشت  و مردم ازسراسر دنيا براي ديدن اين شير بي دم قديمي به آن شهر مي آمدند و در كتابها نظريه هاي گوناگون در مورد اين شير نوشته بودند  (( علت اينكه چرا اين شير را بي دم ساخته اند ؟ يا اينكه اين يك  كار ناتمام از يك هنر من است ؟ يا اينكه اين سمبل يك چيزي است !.....))).خلاصه از هر در نظري ، از هر سري صدايي ، تا اينكه صاحب شير قديمي كه  از رفت و آمد بسيار مردم غره شده بود  خواست كاري كند تا توجه مردم بيشتري را از سراسر جهان به شير خود جلب كند اين بود كه مشاورين هنرمند دعوت نمود و پولها هزينه كرد و تصاوير شيرهاي مسي سراسر جهان را جمع كرد و خلاصه زيبا ترين دم شير را از ميان شيرها ي موجود انتخاب كردند و هنر مندان با هنر مندي بي نظير دمي مسي را براي شير بي دم ساختند و بعد از به به و چه چه آنها كه هزينه ها كرده بودند از شير با دمي زيبا پرده  برداري كردند و روزها در مورد اينكه با چه موادي و چه هنري اين دم را ساخته اند سمينارها برگزار كردند و حاكم شهر آنها را تشويق كرده و درم و دينار فراوان داد اين جريان بگذشت و مردم از سراسر دنيا آمدند و شير را ديدند و ديگر كسي از منحصر به فرد بودن شير صحبت نكرد و افراد مطلع و آگاه از شير بي دم به اين حماقت بسيار خنديدند و ديگر كسي با اين انگيزه به آن شهر نيامد

تعجب نكنيد اين داستان شهر خودمان است آن شير هم ميدان امير چقماق است آن دم كذايي هم پروژه اي است كه مي خواهد ميدان اميرچقماق يزد را با هزينه ميليونها تومان پول بيت المال به ميدان امام خميني اصفهان تبديل كنند !!! و همه سكوت كرده اند و عده اي هم با آوردن معاون وزير و وزير و ... به قول فرانسيس بيكن با (( بت نمايش ))   مي خواهند مردم را از انديشيدن باز دارند چرا كه بيكن مي گفت عده اي انديشه و نظر خود را چنان با آب و تاب به نمايش در مي آورند كه بيننده مات و مبهوت مي ماند و اصلا اجازه شك كردن در انديشه مطرح شده را به خود نمي دهد !!!! درست مثل كاري كه عده اي مي خواهند در يزد انجام دهند  لطفا متن زير را با دقت بخوانيد :

  (( معاون حفظ و احيا سازمان ميراث فرهنگي كشور گفت: راستگردهاي طرح ساماندهي ميدان اميرچقماق اجرا خواهد شد. ( به چه دليل ؟ با كدام مدرك ؟ با كدام پول ؟ اين اشك ديده من و خون دل شماست!!!! با چه ضرورت ؟ مگر فكر مي كنيد كه هستيد ؟ آيا بيشتر از يك خدمتگزار مردم ؟

  فيروز دولت آبادي اظهار داشت: طي بازديد از ميدان اميرچقماق و گفتگو با مدير عامل شركت مسكن سازان استان يزد، مدير پايگاه ميراث فرهنگي يزد و معاون حفظ و احيا سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري استان يزد،‌ مشكل راستگردهاي ميدان اميرچقماق مرتفع گرديد. ( آقا هنوز مشكل ضرورت اجرا را حل نكرده ايد مشكل راستگرد ها را حل مي كنيد ؟ )

وي افزود: تصميم نهايي بر اين شد كه حمام تاريخي «سهل‌ابن علي» با بازسازي   ( همين جا بايد پرسيد چه كسي حمام را تخريب كرد ؟ شما ها اگر به ميراث فرهنگي بها مي داديد هرگز چنين نمي كرديد !  و اگر به بيت المال احترام مي گذاشتيد پول آنرا از افراد ي كه كوتاهي كردند مي گرفتيد ! ياد شهيد رجايي به خير ! آقاي احمدي نژاد پس كي به يزد مي آيي داد از غم تنهايي وقت است كه تو باز آيي !!!! ) و نيز تغيير كاربري محفوظ بماند و راستگرد در ورودي ديگري اجرا شود.  ))

 در آخر يك پيشنهاد دارم و آن اينكه كانديداهاي شوراي شهر يزد هر كدام بيايند ابتدا نظر خود را در مورد اين مسئله امير چقماق شفاف بگويند تا معلوم شود كي چكاره است ؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا